İzleyiciler

23 Nisan 2015 Perşembe

O'nunla konuşmak


Neden dertsiz insan yok?    Böyle düşünüp durduğum gecelerden biri yine. Derdim yine omuzlarımı titrettiğinde sığınacak liman arıyorum içimin en pozitiv en Pembe yerinde. 

Düşündüm de kaç kişinin derdini dinlemişim bugüne kadar?Kaç kişi dertlerimi dinledi. Neden anlatmıştım, neden anlattık ki. çözülmeyeceğini bile bile neden anlattık. 
bir umut muydu anlatmalarımız. Ağladığımız omuzlar, uzatılan mendiller umudumuz muydu?

Dert kime kimlere anlatılır? En yakınımıza mı?Benim için cevap "evet".Bu yüzden en yakınıma dökerim içimi.Hepimiz böyle değil miyiz? En yakın dediğimiz aslında sırdaşımız değil midir?İster o derdi çözsün ister çözmesin anlatırken bunu düşünmeyiz. sadece o en yakınımızdır işte. Bizi en iyi bilen anlayan, öyle sandığımız dır. neden anlatılır? Hallolmıcağını bilsek bile neden ağlarız? İçimizi dökecek birilerini ararız. Çözüm getirsin yada getirmesin, hissetmek istediğimiz şey aslında "benimle biri var" "beni duyan biri var" "varlığımdan haberdar biri var". 

Sonra o birini düşündüm Bir'i düşündüm. En yakını en yakınımı düşündüm. Madem dert en yakına anlatılır, en yakınımı düşündüm.Rahatladım sonra, dert ortağımın ne kadar yanımda olduğu, güçlü olduğunu hissettim. O'nun gücü güç verdi sanki bana. 

En en kötüsünü düşündüm ..her şeyin, olabileceklerin en kötüsünü. ve dedim "hey derdim! dermanım senden daha büyük". şöyle sandalyeme yaslandım ve gülümsedim biran yanağımdan süzülen yaşlara aldırmadan. Dertlerimiz ne kadar büyükse derman ondan daha da büyük.Düşünün  Sonsuz güçle kim baş edebilir? derdi veren dermanını bilmez mi hiç? bunu çözmeye gücü yetmez mi? Biliyorum O var yanımda. Hangi dert belimi bükebilir? Hangi insanın okları göğsümü delip kalbime değebilir ki O içindeyken? Sen, Sen ey bu gecenin , göğe asılı duran bakmaya doyamadığım hilalin sahibi.Yardımını esirgeme. Bana yardım ettiğini bilmek bütün dertleri karşılayabileceğimi bilmek demek. 

7 yorum:

  1. Sanırım dertleşmek birine sorunlarını anlatmak bir ihtiyaç, Çünkü içine attıkça insan bir noktada patlama derecesine geliyor. Gel görelim ki Allah'tan yardım istemiyorum ben derdimi de pek anlatmıyorum son zamanlarda sadece sohbet ediyorum hepsi o.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. insan bi çıkış bulamadığında yardım ister, demek ki yardım isteyecek kadar ağır değil yüklerin, ne güzel :)

      Sil
    2. insan bi çıkış bulamadığında yardım ister, demek ki yardım isteyecek kadar ağır değil yüklerin, ne güzel :)

      Sil
    3. ya da artık yardım istemeyecek kadar umutsuz.

      Sil
    4. Hayır hayır o kelimeyi kullanma hiç sevmem :/
      "umutsuz" ııyy söyleyince bile moral bozuyor

      Sil
  2. çok düşünme bence, boşver gitsin. gamsız oldum ben mesela. ohh kafam rahat! selamlar
    gamze:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendimi dinlemek için düşünüyorum, düşünmeden kendinide başkalarını da tanıyamaz insan ;) yani ben öyle "düşünüyorum" 😄😄:D

      Sil